editor 15/05/2018
Суперпродукциите от Холивуд се завръщат в Кан, след като за последно преди 3 години възкръсналата легенда Лудият Макс бе хладно посрещната и горещо изпратена от претенциозната фестивална критика. Solo: A Star Wars Story ще наруши златното правило, което досега е важало за всеки филм, излъчван в Двореца на Кроазет. А то гласеше: за да бъде показан който и да било филм на най-големия форум на седмото изкуство, той трябва да бъде световна премиера.

Само може да гадаем каква е причината за това, но 71-ото издание вече наруши доста установени и непогазвани с години традиции, особено по отношение на организацията. Без да е особено ясно защо обърква живота на 40000 души, които са дошли специално, за да присъстват на него.

Голямото завръщане на космическата сага става 13 години, след като Междузвездни войни: Епизод 3, на който бях сред премиерните зрители при първото си акредитиране на Лазурния бряг, дори не напълни залата на журналистическата прожекция, сигурно заради факта, че бе насрочена в неделя, в 8,30 ч. сутринта. Въпреки че тогава правилата на Кан важаха 100%. И това беше наистина световната премиера на филма, тъй като до миналата година сутрешният „прес – скрийнингът”, както се нарича прожекцията тук, предхождаше галавечерта същия ден.

Този път разликата е, освен организационна, е и творческа: създателят на 40-годишната вече сага Джордж Лукас – тогава дошъл в целия си блясък, е само име на компанията продуцент – вече собственост на гиганта Дисни. А Рон Хауърд вече е режисьор. Той има опит в космическото кино със своя Аполо 13. Макар Оскарът му да е за съвсем друг жанр кино: Красив ум.

Solo, както американците предпочитат да наричат своята суперпродукция, е определян от тях като „космически уестърн”.

Явява се нещо като продължение на последния епизод от нескончаемата междузведна сага: Rogue One. Младият Хан Соло и Чубака са в центъра на екшъна.
Към изгряващата звезда в главната роля – Олдън Еренрайх, е прибавен звезден състав от стари лъвове като Уди Харелсън и Пол Бетани, които обикновено играят здраво стъпили на земята персонажи, но сега политат в Космоса. Героят на Уди – Тобиас Бекер, е сглобен по образа на Джон Силвър от Острова на съкровищата.
След последната си поява в Кан, при която приличаше на обикновен пенсионер и гледаше като Тодор Живков на 10-и ноември от трибуната в балната зала на хотел Карлтън на Кроазет, Харисън Форд, чиято звезда изгря именно като оригиналния Хан Соло преди 4 десетилетия, няма да идва на червения килим довечера. Но бил давал съвети на наследника си на екрана по време на снимките.

Зад кадър продукцията не е станала лесно: 5 месеца след старта през януари 2017 г. под режисурата на Фил Лорд и Кристъфър Милър, двойката напуска проекта с обяснението, че има сериозни разногласия с Лукасфилм. Така Хауърд поема довършителните работи. В първия снимачен ден се налага лично Джордж Лукас да дойде със стария си боен другар, за да го представя на екипа. Което не пречи малко преди финала да се заговори, че той води преговори с първите режисьори да се върнат в играта. Нещо, което обаче така и не става.
За феновете е важно, че и музиката този път не е на оригиналния за Междузвездни войни композитор Джон Уилиамс, а той леко е помогнал на автора Джон Пауъл.
Световната премиера на филма беше миналия четвъртък в Ню Йорк, като заради Кан, пускането в киносалоните в САЩ, по света и у нас за широката публика ще бъде на 25 май.

Странно е, че при 4 пиари българският офис на Дисни, фирмата – производител, не си направи труда да комуникира продукцията сред малкото бг медии, акредитирани в Кан. Което лишава публиката от контакт с главните действащи лица. Учудване, което изразиха и от британската компания DDA – първата в пиара на този фестивал още от 1972 г., чиято пък е работата по представянето на суперпродукцията на Кроазет.

Източник: slava.bg

Коментари: